Informacja z dnia 13.05.2024 r. -bezpłatna komunikacja gminna (Bus nr 2) – ograniczenia
Wójt Gminy Ornontowice informuje, że w terminie: 14-29.05.2024 r. bezpłatna komunikacja gminna (bus nr 2) nie będzie kursować w kierunku Miasta Orzesze. Kursy odbywać się będą tylko na terenie Gminy Ornontowice, ze względu na trwające prace drogowe na terenie Miasta Orzesze.
Informacja z dnia 02.05.2024 r. – bezpłatna komunikacja gminna
Wójt Gminy Ornontowice informuje, iż od dnia 06.05.2024 r. do 13.05.2024 r. bezpłatna komunikacja gminna (bus nr 2) nie będzie kursować w kierunku Miasta Orzesze. Kursy odbywać się będą tylko na terenie Gminy Ornontowice, ze względu na trwające prace drogowe na terenie Miasta Orzesze.
Informacja z dnia 04.04.2024 r. – Bilety elektroniczne – zakodowane
Informujemy osoby uprawnione, które zgłosiły chęć zakodowania biletu elektronicznego (Sieć 90) na miesiące kwiecień, maj, czerwiec 2024 r., iż zostały zapisane na wskazanych kontach w systemie Transport GZM od 08.04.2024 r.
Informacja z dnia 12.02.2024 r. – zmiana organizacji ruchu w rejonie przystanku „Ornontowice – Cicha”
Od dnia 12.02.2024 r. obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu na czas realizacji prac w ramach zadania pn.: ,,Budowa kanalizacji sanitarnej na ulicy Zwycięstwa w Ornontowicach”. Zmianie uległa lokalizacja przystanku ,,Ornontowice Cicha”:
– stanowisko nr 1 (kierunek: Gierałtowice) zostanie przesunięty o około 150 m przed swoją stałą lokalizacją tj. w rejon posesji Zwycięstwa 80 i 82A,
– stanowisko nr 2 (kierunek: Orzesze) zostanie przesunięty o około 200 m za swoją stałą lokalizacją tj. w rejon posesji Zwycięstwa 25 i 27.
Bezpłatna komunikacja gminna oraz pozostałe linie autobusowe tj. nr 636 i nr 647 będą od 13.02.2024 r. zatrzymywać się na ww. stanowiskach.
Komunikat Zarządu Transportu Metropolitalnego
28 września pożegnamy system ŚKUP. Znajdujące się w nim dane zostaną przeniesione do systemu Transport GZM. W związku z tym stopniowo, odpowiednio wcześniej, wyłączane będą kolejne funkcjonalności w dotychczasowym systemie.
Możliwość składania wniosków w Portalu Klienta i zamawiania nowych kart ŚKUP, z wysyłką na wskazany adres, została wyłączona.
Jeśli data ważności karty mija we wrześniu – możesz jej używać do końca miesiąca.
Wydane wcześniej katy ŚKUP z dłuższym terminem zachowują ważność i mogą być używane jako identyfikator konta w nowym systemie. Wcześniej zapisane na kartach ŚKUP bilety długookresowe będą ważne i widoczne dla kontrolera w czasie ewentualnej kontroli. Od tego dnia nie skorzystasz z zapisanych na karcie biletów jednookresowych, średniookresowych i pakietowych.
Załóż konto w nowym systemie. Migracja danych ze starej karty ŚKUP będzie możliwe od 1 października 2023 roku, po zalogowaniu się na konto Transport GZM na portalu transportgzm.pl
Od 1 października w kioskach, biletomatach i Punktach Obsługi Pasażera, będą też dostępne nowe Metrokarty.
Ulga metropolitalna – komu przysługuje i jak ją zakodować?
Ulga metropolitalna przysługuje dzieciom do 16. roku życia zamieszkałym/zameldowanym na terenie gmin wchodzących w skład GZM. Aby zakodować ulgę należy w Punkcie Obsługi Pasażera przedstawić ważny dokument zawierający imię i nazwisko oraz datę urodzenia dziecka, potwierdzający miejsce zamieszkania/zameldowania dziecka (np. legitymacja szkolna, mLegitymacja szkolna okazana na ekranie urządzenia mobilnego, zaświadczenie wydane przez: urząd miasta/gminy, szkołę, przedszkole, ośrodek pomocy społecznej, fundacje organizujące miejsca pobytu dla uchodźców), a w przypadku gdy ww. dokumenty nie posiadają informacji o adresie zamieszkania/zameldowania, dodatkowo niezbędnym jest złożenie w POP przez rodzica/opiekuna prawnego lub dziecko, które ukończyło 13 rok życia, pisemnego oświadczenia o miejscu zamieszkania/ zameldowania dziecka.
Elektroniczne formy załatwiania spraw
Zachęcamy pasażerów do załatwiania spraw w formie elektronicznej. Do dyspozycji są m.in.: Portal Klienta, autorskie aplikacje: „Mobilny ŚKUP” i „M2GOinfo”, zewnętrzne aplikacje: SkyCash, Mpay, moBilet, jakdojade, zbiletem.pl oraz platforma e-POP. Pasażerowie mogą uzyskać dodatkowe informacje za pośrednictwem infolinii czynnej całą dobę przez 7 dni w tygodniu pod nr tel. 800 16 30 30, skrzynki mailowej pod adresem: kancelaria@metropoliaztm.pl, profilu na portalu Facebook „ZTM Info”.