Badania ankietowe prowadzone przez Urząd Statystyczny
Opublikowano w dniu


Opublikowano w dniu
Opublikowano w dniu
– Prowadzimy prace nad uproszczeniem formularzy umożliwiających wsparcie przedsiębiorcy przez ZUS. Z chwilą uznania przez Komisję Europejską, że ulgi udzielane na podstawie specjalnej ustawy osłonowej dla przedsiębiorców nie będą stanowiły pomocy publicznej, wniosek zostanie ograniczony do jednej strony – zapowiada prezes ZUS, prof. Gertruda Uścińska.
WIĘCEJ:Prowadzimy prace nad uproszczeniem formularza
Beata Kopczyńska
regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim
Opublikowano w dniu
Jak czytamy na stronie CPK, w ustalonym terminie tj. do 10 marca br., w ramach konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego wpłynęło ok. 33 tys. wniosków/uwag. W tej chwili spółka CPK analizuje uwagi, które podsumowane będą w raporcie. Publikacja raportu spodziewana jest do końca czerwca br.
Szczegóły informacji CPK na stronie
https://www.cpk.pl/pl/aktualnosci/inwestycje-kolejowe-i-drogowe-cpk-trwa-analiza-wnioskow-z-konsultacji-z-mieszkancami
Opublikowano w dniu
Renty i emerytury będą wypłacane w terminach płatności bez opóźnień. Placówki Zakładu Ubezpieczeń Społecznych realizują obowiązki wynikające z przepisów prawa. Bezpieczne są również wypłaty trzynastych emerytur.
WIĘCEJ:ZUS wypłaty świadczeń są realizowane na bieżąco
Beata Kopczyńska
regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim
Opublikowano w dniu
Większość mieszkańców Ornontowic reguluje swoje zobowiązania za zużytą wodę oraz odprowadzane ścieki (tam gdzie jest kanalizacja sanitarna) w terminie do 16 dnia każdego miesiąca w formie zryczałtowanej na podstawie książeczek opłat. Jednak jest pewna grupa mieszkańców, którzy rozliczają się zgodnie ze wskazaniami wodomierzy w trzech formach:
1. Podają stan wodomierza na e-maila: oplaty@zgkiw.ornontowice.pl i zwrotnie otrzymują e-maila z zakodowaną fakturą w PDF-ie (kod odkodowujący fakturę to: literowy skrót zakładu oraz indywidualny numer kontrahenta np. zgkiw1111 – gdzie 1111 to przykładowy numer kontrahenta).
2. Dzwonią w godzinach 7.00 – 15.00 do ZGKiW pod numer 32 336 12 33 i telefonicznie podają stan wodomierza gdzie pracownik po wprowadzeniu danych do programu rozliczeniowego generuje fakturę i podaje rozmówcy kwotę i termin zapłaty. W indywidualnych przypadkach również po podaniu adresu e-mail przesyła fakturę na pocztę e-mail.
3. Mieszkańcy przychodzą do siedziby ZGKiW z odczytem i na miejscu jest im wystawiana faktura, którą odbierają osobiście.
Drodzy Mieszkańcy, w związku z panującą sytuacją i ograniczeniami w kontaktach między ludźmi Zakład Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej wprowadza obostrzenie polegające na rezygnacji z trzeciej (3.) formy rozliczeń za zużytą wodę i odprowadzane ścieki poprzez odwiedzanie siedziby ZGKiW i osobistego podawania stanu wodomierza.
Rozumiemy, że ta ostatnia forma rozliczeń jest często realizowana przez osoby starsze, które nie czują się na siłach by korzystać z nowoczesnych technologi komunikacji między ludźmi i internetowej obsługi operacji bankowych. W związku z powyższym zwracamy się do młodszych członków rodzin, przyjaciół, dobrych znajomych, by w tym trudnym czasie pomóc seniorom w czynnościach związanych z uregulowaniem należności za zużytą wodę i odprowadzone ścieki. W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie określić na jak długo musimy wprowadzić ww. obostrzenia przyjmujemy na ten czas, że „do odwołania” o czym będziemy Państwa informować.
Arkadiusz Pamuła
Dyrektor ZGKiW